« takaisin

Kesän kuumimmat kysymykset asiakaspalveluumme

Kuva_kysymykset-1Meillä Vastuu Groupilla on osaava ja ammattitaitoinen asiakaspalvelu, joka auttaa asiakkaitamme mielellään kiperissäkin kysymyksissä. Helpottaaksemme sinun elämääsi, keräsimme kesän kunniaksi tähän postaukseen yleisimmät asiakaspalvelumme kohtaamat kysymykset.

1. Miksi vastuuvakuutustiedot puuttuvat raportilta? 

Vastuuvakuutus on vapaaehtoinen lisätieto Luotettava Kumppani -raportilla. Saamme vastuuvakuutustiedot toistaiseksi suoraan ainoastaan Fennialta ja PohjantähdeltäYhteistyö on alkamassa myös Protector Vakuutuksen kanssa. Muiden vakuutusyhtiöiden asiakkaiden tulee itse huolehtia vakuutustietojen päivittämisestä Luotettava Kumppani -raportille vuosittain toimittamalla todistus asiakaspalveluumme. 

Jos toimitetun todistuksen vakuutuskausi on umpeutunut, ei kyseinen vakuutus näy enää Luotettava Kumppani -raportillasi (tällöin toimitetussa todistuksessa on ollut vakuutuskausi esimerkiksi 1.1.–31.12.). Tässä tapauksessa sinun tulee olla yhteydessä omaan vakuutusyhtiöösi ja pyytää heiltä uusi vastuuvakuutustodistus, jonka voit toimittaa meille. Voit myös vaihtoehtoisesti tulostaa todistuksen suoraan vakuutusyhtiösi verkkopalvelusta ja lähettää se asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@vastuugroup.fi.

Voit toimittaa todistuksen meille myös käyttämällä lomakettamme. 

2. Miten työntekijän valokuva lisätään Ilmoita-palveluun?

Jokaisesta työntekijästä tulee olla valokuva Ilmoita-palvelussa. Näin lisäät kuvan Ilmoita-palveluun:
  1. Kirjaudu yritystilillemme ja jatka sieltä edelleen Ilmoita-palveluun. 
  2. Siirry harmaasta yläpalkista Työntekijät-välilehdelle ja valitse oikealta Uusi työntekijä. 
  3. Täytä työntekijän tiedot. Huolehdi, että antamasi tiedot on lisätty oikeaan kohtaan ja oikeassa muodossa. 
  4. Tallenna työntekijän tiedot ennen valokuvan lisäämistä. 
  5. Lisää valokuva klikkaamalla Tuo valokuva -tekstiä harmaassa laatikossa. 
  6. Tarkista, vahvista ja tallenna tiedot. 

Kuvan tulee olla passikuvan kaltainen suoraan edestä otettu kasvokuva, jossa kasvot erottuvat selkeästi eikä henkilöllä ole esimerkiksi hattua tai kypärää päässä. Kuvasuhteen tulee olla 3:4. Jos valokuva kääntyy Ilmoita-palvelussa sivuittain, kuva on todennäköisesti liian leveä suhteessa sen korkeuteen. Tämä on korjattavissa rajaamalla kuvasta kapeamman kuvankäsittelyohjelmalla. 

Voit lukea tarkemmat valokuvaohjeet ohjekeskuksestamme tai lue blogistamme, miten otat hyvän kuvan henkilökorttiin! Tsekkaa myös blogiteksti Valttikortin valokuvat ja viisi perisyntiä. 

3. Miten Valttikortti tilataan ja miksi se ei uusiudu automaattisesti?

Valttikortin tilaamiseksi pitää ensin lisätä työntekijä Ilmoita-palvelun Työntekijät-välilehdelle valokuvan kanssa ja varmistaa, että työntekijä on rekisterissä-tilassa. Rekisterissä-tila tarkoittaa, että työntekijä on ilmoitettu Verohallinnon veronumerorekisteriin. Tämän jälkeen voit tilata itse kortin Valttikorttien tilaus -välilehdeltä: 

  1. Syötä toimitusosoite, lisää halutessasi yrityksesi logo, hyväksy toimitusehdot ja paina jatka tilausta.
  2. Lisää haluttu työntekijä ostoskoriin ja paina jatka tilausta. Jos työntekijää ei näy, työntekijä ei ole rekisterissä-tilassa tai valokuva puuttuu.
  3. Saat näkyviisi yhteenvedon tilauksesta. Viimeistele tilaus painamalla osta. 

Valttikortti ei uusiudu automaattisesti, koska emme tiedä etukäteen, onko asiakkaalla tarvetta uudelle Valttikortille sen voimassaolon päätyttyä. Samalla uutta korttia tilatessa asiakas saa tilaisuuden päivittää esimerkiksi valokuvan tuoreempaan. Tarkemmat ohjeet löytyvät täältä.

Huomioithan, että työntekijätiedot pitää vahvistaa Ilmoita-palvelussa kahden vuoden välein. Muuten tiedot poistetaan ja työntekijän Valttikortti suljetaan. Tässä taustalla on Verohallinnon tapa ylläpitää rakennusalan julkista veronumerorekisteriä. Veronumerorekisteristä poistetaan ajoittain henkilöt, jotka eivät ole olleet työntekijäraporteilla edeltävän kahden vuoden aikana. Kun tiedämme, että työntekijöidesi tiedot ovat Ilmoita-palvelussa tarpeeksi tuoreet, voimme ilmoittaa heidät tarvittaessa takaisin veronumerorekisteriin.


Lue lisää aiheesta