Vastuu Group perustaa Nordic Data Exchange Oy:n ja järjestelee uudelleen konsernirakennettaan

Vuoden 2023 päätteeksi Vastuu Group fuusioi tytäryhtiönsä Platform of Trust Oy:n emoyhtiö Vastuu Group Oy:hyn. Samalla Vastuu Group siirtää Data Exchange -liiketoiminnan 1.1.2024 alkaen uuteen Nordic Data Exchange Oy -tytäryhtiöön. Platform of Trust Oy:n Data Exchange liiketoiminta jatkuu nykyisellään, nykyisten avainhenkilöiden toimesta Nordic Data Exchange Oy:ssä. Signspace liiketoiminta jatkuu osana Vastuu Group Oy:tä.

Data Exchange -liiketoiminnan eriyttämisellä omaan yhtiöönsä halutaan varmistaa rakennetun ympäristön prosessien parantaminen ja mahdollistaa tiedonvälitysliiketoiminnan kasvu myös muilla toimialoilla.

Platform of Trust Oy on perustettu vuonna 2018 ja se on ollut Vastuu Group Oy:n 100% omistama konserniyhtiö perustamisestaan lähtien. Yrityksen tarjooma on keskittynyt SignSpace- ja Data Exchange -liiketoimintaan. 1.1.2024 alkaen Platform of Trust Oy lakkaa olemasta ja sen toiminta tulee osaksi Vastuu Group Oy:tä. Nordic Data Exchange Oy on Vastuu Group Oy:n 100% omistama, vastaperustettu tytäryhtiö.

”Tämä on luonnollinen askel konsernin toiminnan kehittämisessä. Haluamme jatkossa pystyä tarjoamaan entistä parempaa ja yhtenäisempää asiakaskokemusta nykyisille ja tuleville asiakkaillemme sekä varmistaa tiedonvälitysliiketoimintamme kasvun mahdollisuudet”, toteaa Vastuu Group Oy:n toimitusjohtaja ja Nordic Data Exchange Oy:n hallituksen puheenjohtaja Pekka Vanne.

"Olemme todenneet, että digitalisoitumisen seuraava vaihe on käsillä. Organisaatioiden välinen datanvaihto tulee olemaan käänteentekevä murros kaikilla toimialoilla. Olemme innoissamme siitä, että uuden järjestelyn myötä meillä on vieläkin paremmat ja kestävämmät mahdollisuudet olla viemässä muutosta eteenpäin ja vastata haasteisiin, joita murros tuo mukanaan", jatkaa Nordic Data Exchange Oy:n uusi toimitusjohtaja Antti Harjunpää.

Fuusion myötä Platform of Trust Oy:n Data Exchange liiketoiminnan avainhenkilöt, palvelut ja sopimukset siirtyvät 1.1.2024 Nordic Data Exchange Oy:lle. Tulemme olemaan erikseen yhteydessä niihin Platform of Trust Oy:n nykyisiin asiakkaisiin, toimittajiin ja yhteistyökumppaneihin, joiden palvelut ja sopimukset siirtyvät Data Exchange -liiketoiminnan siirron myötä Nordic Data Exchange Oy:lle.

Lisätietoja:

Pekka Vanne