Työturvallisuus- ja tulityökorttien verifiointi Taitorekisterissä päättyy vuoden 2021 loppuun mennessä.
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö, Työturvallisuuskeskus ry ja Vastuu Group Oy ovat yhdessä sopineet päättävänsä työturvallisuus- ja tulityökorttien verifioinnin Korttitieto.fi-palvelusta. Tähän asti työturvallisuus- tai tulityökortin haltija on voinut antaa Korttitieto.fi-palvelussa suostumuksensa tietojen luovutukseen ja jakaa nämä tiedot Vastuu Groupin Taitorekisteri-palveluun. Tiedot on voinut tarkastaa työmailla Valttikortilta.

Ne Taitorekisteri-asiakkaat, joiden työntekijöillä on ennen muutosta verifioituja työturvallisuus- ja tulityökortteja, näkevät yhä kyseisten korttien tiedot verifioituina Taitorekisterissä korttien voimassaolon päättymiseen saakka.

Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö, Työturvallisuuskeskus ry ja Vastuu Group Oy ovat sopineet jatkoneuvotteluista, joiden tavoitteena on löytää entistä käyttäjäystävällisempi tapa verifioida työturvallisuus- ja tulityökortit Taitorekisteri-palveluun. Nämä neuvottelut siirtyvät kuitenkin vuoden 2022 alkupuolelle, minkä vuoksi verifiointi Taitorekisteriin päättyy toistaiseksi.