Muutoksia rajapinnoissa 28.11.2022

24.11.2022

Person API- ja Korttivarasto-rajapinnat muuttuvat maanantaina 28.11.2022. Muutokset liittyvät Valttikortin uudistukseen ja laivanrakennusalan liittymiseen veronumerolain piiriin 1.7.2022.

• Person API -rajapintaan lisätään uusi tieto: tax_number_registration_status

Uusi kenttä palauttaa tiedon siitä, mihin veronumerorekisteriin Valttikortti kuuluu: rakennusalan veronumerorekisteriin, laivanrakennusalan veronumerorekisteriin vai molempiin. Päivitetyn Person API -dokumentaation löydät täältä.

• Korttivarasto-rajapintaan lisätään uusi tieto: cardVerificationStatus

Uusi kenttä palauttaa tiedon siitä, onko Valttikortin haltijan Valttikortti vahvasti tunnistettu vai ei. Tunnistustieto liittyy 26.9.2022 lanseerattuun uudistettuun Valttikorttiin ja sen mukanaan tuomaan vaatimukseen kortinhaltijan vahvasta tunnistautumisesta. Vahva tunnistautuminen tulee pakolliseksi syksyllä 2023 kaikille 26.9.2022 jälkeen myönnetyille Valttikorteille. Valttikortit, jotka on myönnetty ennen 26.9.2022 eivät kuulu kortin verifioinnin piiriin, ja ne poistuvat markkinoilta seuraavien 3–5 vuoden aikana.

ModifiedBy-tieto poistuu Korttivarasto-rajapinnasta.

Päivitetyn Korttivarasto-rajapinnan dokumentaation löydät täältä.

Mikäli sinulla heräsi kysyttävää, olethan yhteydessä partneritiimiimme. Autamme mielellämme!

Lue lisää aiheesta