Hartwall Capital tukemaan Vastuu Groupin kasvua

Perheomisteinen sijoitusyhtiö Hartwall Capital on tehnyt sijoituksen Vastuu Groupiin 31.1.2023. Vastuu Group tytäryhtiöineen panostaa vahvasti asiakasarvon lisäämiseen ja kasvuun. Yhtiön lähitulevaisuuden tavoitteena on kasvattaa palvelutarjontaa kotimarkkinalla ja samalla valmistautua asteittaiseen kansainvälistymiseen. Nyt saatu rahoitus mahdollistaa tarvittavat investoinnit, jotta nämä tavoitteet pystytään saavuttamaan.

“Olemme erittäin innoissamme yhteistyöstä Hartwall Capitalin kanssa. He tuovat meille juuri sitä osaamista, mitä yhtiömme tarvitsee tässä kehitysvaiheessa. Lisäksi arvostamme Hartwall Capitalin perheyhtiötaustaa. Meille molemmille on tärkeää, että jaamme samanlaisen arvopohjan ja haluamme panostaa liiketoiminnan kehittämiseen pitkällä aikavälillä”, kertoo Vastuu Groupin toimitusjohtaja Lars Albäck.

”Vastuu Group on hyvin mielenkiintoisessa vaiheessa. Kehittämällä ja laajentamalla nykyistä palvelutarjontaa, Vastuu Groupilla on valtavasti kasvupotentiaalia. Tämän lisäksi yhtiön kehittämät teknologiat datavirtojen jakamiseen ja välittämiseen ovat kaupallistamisen kynnyksellä ja näemme, että Vastuu Groupilla on potentiaalia laajentua myös kansainvälisillä markkinoilla. Olemme iloisia, että pääsemme yhdessä Vastuu Groupin tiimin ja muiden omistajien kanssa viemään yhtiötä kohti seuraava vaihetta”, sanoo Hartwall Capitalin Managing Director, Head of Investments Niko Mokkila.

Vastuullisuus ja läpinäkyvyys toiminnan kulmakivinä

Vastuu Groupilla yritysvastuu on tärkeässä roolissa tukemassa yhtiön strategiaa ja liiketoimintamallia. Yhtiön kulmakivenä on luotettavan tiedon välittäminen ja se keskittyy palveluihin, jotka auttavat lainsäädännön noudattamisessa sekä luottamuksen, läpinäkyvyyden ja todennetun vastuullisuuden edistämisessä yhteiskunnassa. Neutraalina kumppanina se pystyy palvelemaan kokonaisia toimialoja ja toimimaan sillanrakentajana eri toimialojen välisessä yhteistyössä.

”Vastuullisuus ja harmaan talouden kitkeminen ovat entistä ajankohtaisempia teemoja sekä sijoittamisessa että rakennusalalla, ja myös näitä haluamme Hartwall Capitalilla päästä edistämään sijoituksen kautta”, sanoo Mokkila.

Yrityksen palveluvalikoimassa vastuullisuus kiteytyy erityisesti Luotettava Kumppani® -palveluun, joka viestii niin suurten rakennusalan toimijoiden kuin itsenäisten yksityisyrittäjien vastuullisuudesta yhteiskuntaa ja sen muita toimijoita kohtaan. Samalla se tekee yritysten toiminnasta läpinäkyvämpää ja avoimempaa. Luotettava Kumppani -asiakas pystyy todentamaan koko markkinalle olevansa kaikkea tätä.

“Hartwall Capital täydentää mainiosti Vastuu Groupin nykyistä, pääosin kiinteistö- ja rakennusalan järjestöistä koostuvaa omistuspohjaa. Yhtiö saa vahvan perhetaustaisen omistajan, joka osallistuu aktiivisesti yrityksen liiketoiminnan kehittämiseen ja luo osaamisellaan merkittävää lisäarvoa seuraaviin kehitysvaiheisiimme. Vastuu Groupin liiketoiminta edistää nimensä mukaisesti asiakkaidensa mahdollisuuksia toimia vastuullisesti ja läpinäkyvästi, mikä on paitsi yhteiskunnallisesti hienoa, myös upea kasvumahdollisuus”, iloitsee Vastuu Groupin hallituksen puheenjohtaja Jukka Ruuska.

Lisätietoja:

Lars Albäck