Skip to content
Tjänster keyboard_arrow_down
Om oss keyboard_arrow_down
Samarbete keyboard_arrow_down

Byggplatsregister

Byggplatsregistret hjälper dig att enklare uppfylla rapporteringsskyldigheterna inom byggbranschen. Dessutom fungerar det som ett digitalt arkiv för platsrelaterad information.

Byggplatsregistret är lösningen för att hantera uppgiftsskyldigheten.

Byggplatsregistret gör det lättare för dig att fullgöra din rapporteringsskyldighet inom byggbranschen . Tjänsten samlar in uppgifter om entreprenörer och anställda från byggplatsen och vidarebefordrar dem till Skatteförvaltningen. Tjänsten samlar också in en lista över arbetstagare och deras introduktion, och de rapporterade uppgifterna lagras där under den tid som krävs enligt lag. Tjänsten fungerar alltså som ett gemensamt förråd och arkiv för byggarbetsplatsen.

Så här drar ditt företag nytta av platsregistret:

Med byggplatsregistret kommer du att hantera månadsrapportering till skatteförvaltningen om kontraktspriser och fakturering av arbeten.

Du kommer att hantera den månatliga rapporteringen till Skatteverket om de anställda som har arbetat på byggarbetsplatsen.

Dessutom kan du med hjälp av tjänsten föra en förteckning över personer som befinner sig på platsen och uppdatera informationen om personer som har ett giltigt tillträdestillstånd till platsen.

Byggplatsregistret är en lösning för att hantera rapporteringsskyldigheter

Byggplatsregistret hjälper dig att enklare uppfylla rapporteringsskyldigheterna inom byggbranschen. Tjänsten samlar information om entreprenader och arbetstagare på byggplatsen på ett och samma ställe. Den samlar även in listor över arbetstagare och introduktioner, och de rapporterade uppgifterna lagras under den tid som krävs enligt lag. Tjänsten fungerar alltså som ett gemensamt datalager och arkiv för byggarbetsplatsen.

Dessutom gör tjänsten det möjligt att underhålla en personallista för byggplatsen samt hålla informationen uppdaterad om personer med giltigt tillstånd att vistas på platsen.

Byggplatsregistret underlättar insamling, hantering och arkivering av all denna information.

Byggarbetsplatsers händelser i ett system 

Byggarbetsplatsregistret erbjuder olika licensnivåer, så tjänsten kan enkelt anpassas efter just ditt företags behov. Priset bestäms enligt antalet leverantörer. Byggarbetsplatsregistret kan även integreras med flera ekonomisystem och byggarbetsplatssystem, vilket gör att du får alla händelser från byggarbetsplatserna samlade på ett ställe.

Mini

Antal företag*: 0-50

Öppningsavgift: 0 €

200 €

+ moms / årsavgift

Medium

Antal företag*: 51-150

Öppningsavgift: 0 €

600 €

+ moms / årsavgift

Maxi

Antal företag*: 151-

Öppningsavgift: 0 €

Be om en offert

* Antal företag i entreprenadskedjan per år.

Ytterligare information

Byggarbetsnyckel

Byggplatsregistret skapar en unik byggplatsnyckel för varje byggarbetsplats, vilket gör att de uppgifter som skickas till Skatteverket kan riktas till rätt byggarbetsplats. Det är en identifieringskod som gör det möjligt för alla företag som arbetar på byggarbetsplatsen att spara företags-, entreprenad- och anställdas uppgifter i tjänsten. Användningen av byggplatsnyckeln underlättar och påskyndar insamling av information, rapportering och arkivering.

Att börja använda tjänsten är snabbt

Att komma igång med Byggplatsregistret kräver att tjänsteavtalet godkänns. Så snart avtalet är klart och du har skapat ett användarkonto, är tjänsten redo att användas!



Tilläggstjänster som stöd för Byggplatsregistret

Vahti tilläggsfunktion

Arbetsplatsintroduktionen för arbetstagare om arbetsmiljöregler är en central del av byggarbetsplatsens vardag. Vahti är ett verktyg avsett för huvudentreprenören för att hålla en lista över personer och introduktionsinformation i enlighet med arbetsmiljölagens krav. Genom att aktivera Vahti-tilläggsfunktionen kan du hålla dessa uppgifter direkt i Byggplatsregistret.

Mini

Antal skattenummer: 0-120

Öppningsavgift: 200 €

300 €

+ moms / årsavgift

Medium

Antal skattenummer: 121-300

Öppningsavgift 600 €

800 €

+ moms / årsavgift

Maxi

Antal skattenummer: 301-

Be om en offert

Entreprenadrapportering

Hantera månatlig entreprenadrapportering till Skatteverket.

Mini

Antal företag*: 0-50

Öppningsavgift: 0 €

250 €

+ moms / årsavgift

Medium

Antal företag*: 51-150

Öppningsavgift: 0 €

650 €

+ moms / årsavgift

Maxi

Antal företag*: 151-

Öppningsavgift: 0 €

Be om en offert

* Antal företag i entreprenadskedjan per år.

Arbetstagarrapportering

Hantera månatlig arbetstagarrapportering till Skatteverket.

Mini

Antal företag*: 0-50

Öppningsavgift: 0 €

250 €

+ moms / årsavgift

Medium

Antal företag*: 51-150

Öppningsavgift: 0 €

650 €

+ moms / årsavgift

Maxi

Antal företag*: 151-

Öppningsavgift: 0 €

Be om en offert

+ moms / årsavgift

* Se tabellen nedan för priset för rapportarkivet