Veronumerorekisterin päivitys vaatii osalta asiakkaistamme toimenpiteitä Ilmoita-palvelussa

21.1.2019
Verohallinto päivittää julkisen veronumerorekisterinsä helmikuun 2019 lopussa. Päivityksen myötä rekisteristä poistetaan tiedot henkilöistä, joista ei ole annettu Verohallinnolle rakennusalan ilmoitusvelvollisuuteen perustuvia työntekijäilmoituksia viimeisen kahden vuoden aikana. Mikäli Verohallinto ei ole saanut työntekijäilmoituksilla tietoja henkilöstä, poistaa se rekisteristään merkinnän henkilöstä 28.2.2019. Verohallinnon virallisen tiedotteen aiheesta löydät täältä.

Veronumerorekisterin päivityksellä vaikutuksia osalle Ilmoita-palvelun käyttäjistä

Päivityksen takia osan Tilaajavastuun asiakkaista tulee käydä vahvistamassa työntekijöidensä työsuhdetiedot Ilmoita-palvelussa. Mikäli yksittäisen työsuhdetiedon voimassaoloa ei vahvisteta annettuun päivämäärään mennessä, poistuvat tiedot Ilmoita-palvelusta. Työntekijätietojen poistuessa myös vahvistamattomaan työsuhteeseen liitetty Valttikortti suljetaan.

Työsuhteen voimassaolon viimeisen vahvistamispäivämäärän löydät Ilmoita-palvelun Työntekijät-välilehdellä. Ohjeet työsuhdetietojen vahvistamiseen löydät täältä. Työsuhdetietojen vahvistamisen jälkeen ilmoitamme rekisteristä poistettujen työntekijöiden tiedot uudelleen veronumerorekisteriin.

Työntekijätietojen päivittäminen koskee tässä vaiheessa vain niitä Tilaajavastuun asiakkaita, joilla on Ilmoita-palvelussa ilmoitettuna vahvistamattomia työsuhdetietoja. Lähestymme sähköpostitse niitä yrityksiä, joiden työntekijätiedoissa on puutteita. Jatkossa kaikkien yritysten on vahvistettava työsuhdetiedot säännöllisin väliajoin.