Verohallinnon Katso-tuki päättyy vuonna 2021

11.4.2021

Päivitetty 12.4.2021 | Verohallinnon Katso-tunnusten tuki päättyy 31.8.2021. Tämä tarkoittaa päivityksiä Työmaarekisterin kautta tehtävässä raportoinnissa.

Vuoden 2020 aikana raporttien lähetys päivitettiin Työmaarekisterissä niin, että se tehdään Katso-tunnistautumisen sijaan asiakaskohtaisen varmenteen avulla. Uuden varmenteen hakuprosessi aloitetaan tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa ja päätetään Työmaarekisterissä.

Tulorekisterin sähköisen asiointipalvelun käyttö tapahtuu Suomi.fi-valtuutusten perusteella. Varmistathan jo hyvissä ajoin, että yrityksesi Suomi.fi-valtuutukset ovat kunnossa ja joku yrityksen nimenkirjoitusoikeutetuista pääsee käsittelemään yrityksen tietoja tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa.

Varmenteen hakeminen Työmaarekisteristä raportointia varten

Hae varmenne raportointia varten nyt. Löydät ohjeet varmenteen hakemiseen ohjekeskuksestamme.

Jotta raporttien lähettäminen ei hankaloidu, tulee Katso-tunnusten kautta raporttien lähettäminen olemaan mahdollista rinnakkain varmennepohjaisen lähetyksen kanssa. Katso-tunnusten kautta raportointi päättyy  31.8.2021.

HUOM! Katso-tunnusten tuen päättymisen aikataulu on muuttunut. Lue lisää Verohallinnon tiedotteesta.

Tiedote on julkaistu ensimmäisen kerran 24.9.2020.
Päivitetty 12.4.2021: Katso-tunnuksien tukemiseen liittyvä päivämäärä.