Verohallinnon Katso-tuki päättyy vuonna 2021

09.12.2020

Päivitetty 10.12.2020 | Verohallinnon Katso-tunnusten tuki päättyy 30.4.2021. Tämä tarkoittaa päivityksiä Työmaarekisterin kautta tehtävässä raportoinnissa.

Syksyn aikana raporttien lähetys päivitetään niin, että se tehdään Katso-tunnistautumisen sijaan asiakaskohtaisen varmenteen avulla. Uuden varmenteen hakuprosessi aloitetaan tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa ja päätetään Työmaarekisterissä.

Tulorekisterin sähköisen asiointipalvelun käyttö tapahtuu Suomi.fi-valtuutusten perusteella. Varmistathan jo hyvissä ajoin, että yrityksesi Suomi.fi-valtuutukset ovat kunnossa ja joku yrityksen nimenkirjoitusoikeutetuista pääsee käsittelemään yrityksen tietoja tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa.

Varmenteen hakeminen Työmaarekisteristä raportointia varten

Hae varmenne raportointia varten nyt. Löydät ohjeet varmenteen hakemiseen ohjekeskuksestamme.

Jotta raporttien lähettäminen ei hankaloidu, tulee Katso-tunnusten kautta raporttien lähettäminen olemaan mahdollista rinnakkain varmennepohjaisen lähetyksen kanssa. Katso-tunnusten kautta raportointi päättyy  30.4.2021.

HUOM! Katso-tunnusten tuen päättymisen aikataulu on muuttunut. Lue lisää Verohallinnon tiedotteesta.

Tiedote on julkaistu ensimmäisen kerran 24.9.2020.