Verohallinnon Katso-tuki päättyy vuoden loppuun mennessä

24.9.2020

Verohallinnon Katso-tunnusten tuki päättyy vuoden 2020 loppuun mennessä. Tämä tarkoittaa päivityksiä Työmaarekisterin kautta tehtävässä raportoinnissa.

Syksyn aikana raporttien lähetys päivitetään niin, että se tehdään Katso-tunnistautumisen sijaan asiakaskohtaisen varmenteen avulla. Uuden varmenteen hakuprosessi aloitetaan tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa ja päätetään Työmaarekisterissä.

Tulorekisterin sähköisen asiointipalvelun käyttö tapahtuu Suomi.fi-valtuutusten perusteella. Varmistathan jo hyvissä ajoin, että yrityksesi Suomi.fi-valtuutukset ovat kunnossa ja joku yrityksen nimenkirjoitusoikeutetuista pääsee käsittelemään yrityksen tietoja tulorekisterin sähköisessä asiointipalvelussa.

Varmenteen hakeminen Työmaarekisteristä raportointia varten

Aloita Työmaarekisteristä raportointia varten tarvitsemasi varmenteen hakuprosessi vasta, kun Työmaarekisterin raportointi on päivitetty. Hakuprosessin aloituksen jälkeen hakemus on voimassa 2 viikon ajan. Voit kuitenkin tutustua tarkempaan hakuohjeeseen täällä jo nyt.

Jotta raporttien lähettäminen ei hankaloidu, tulee Katso-tunnusten kautta raporttien lähettäminen olemaan mahdollista rinnakkain varmennepohjaisen lähetyksen kanssa. Katso-tunnusten kautta raportointi päättyy viimeistään vuoden 2020 loppuun mennessä.