Vastuu Groupille loistava sijoitus Great Place to Work® -tutkimuksessa

14.2.2020

Vastuu Group pärjäsi loistavasti vuoden 2020 Great Place to Work® -tutkimuksessa. Great Place to Work® on maailman laajin johtamistutkimus, jonka tavoitteena on henkilöstön parempien työolojen ja yhteishengen kohottamisen kautta yrityksen arvon, asiakastyytyväisyyden sekä tuottavuuden parantaminen. Vastuu Groupilla tutkimukseen osallistutaan, koska sen nähdään antavan arvokasta tietoa henkilöstön hyvinvoinnista ja auttavan yrityskulttuurin kehittämisessä.

”Sijoituimme tutkimuksessa keskisuurten organisaatioiden sarjassa upeasti sijalle 5. Olen niin ylpeä jengistämme ja siitä, että olemme saaneet peräänantamattomasti rakennettua meille rokkaavan työyhteisön”, kuvailee Vastuu Groupin toimitusjohtaja Lars Albäck tunnelmiaan.

Vastuu Groupilla yrityskulttuuriin panostetaan paljon, ja henkilöstöstä pidetään jatkuvasti hyvää huolta esimerkiksi osallistamalla koko organisaatio päätöksentekoon ja kuuntelemalla tarkalla korvalla henkilöstön tunnelmia. Great Place to Work® -tutkimus tarjoaakin yritykselle arvokasta tietoa johtamiskulttuurin ja koko työyhteisön kehittämiseksi.

”Rakennamme tulevaisuuden työyhteisöä, joka toimii inhimillisistä lähtökohdista. Emme tavoittele kasvua vain taloudellisen voiton saamiseksi, vaan suuri unelmanamme on parantaa miljardin ihmisen elinoloja vuoteen 2025 mennessä”, kertoo kulttuuritiimin työhön aktiivisesti osallistuva Vastuu Groupin palveluportfoliosta vastaava Laura Widenäs.

Great Place to Work®:in filosofia on, että organisaatiossa, joissa on luottamuksellinen yrityskulttuuri, kehitetään enemmän innovaatioita ja mitataan korkeampaa asiakastyytyväisyyttä. Näiden organisaatioiden työntekijät ovat myös erittäin sitoutuneita, ja ne ovat organisaatioina ketterämpiä. Great Place to Work® -sertifikaatti kertoo myös, että yhteistyö yrityksen kanssa on vastuullinen valinta.

Työyhteisön hyvinvointia mitataan Trust Index© -henkilöstötutkimuksella, jonka tarjoama tieto auttaa yrityksiä tunnistamaan vahvuutensa ja kehityskohteensa organisaationa. Vastuu Groupin Trust Index© oli uusimassa tutkimuksessa loistavat 90 %.

Lisätietoja:

Lars Albäck