Toni Luhti Platform of Trustin toimitusjohtajaksi

01.7.2019
Platform of Trust Oy:n tiedote 1.7.2019

Platform of Trustin toimitusjohtajaksi on nimitetty kauppatieteiden maisteri Toni Luhti (s. 1982). Luhti aloittaa toimitusjohtajana virallisesti 1.7.2019. Luhti on aiemmin toiminut johtavissa tehtävissä useassa kansainvälisen liiketoiminnan teknologiayrityksessä, kuten Elisa Oyj ja ALSO Group. Luhdilla on laaja-alainen kokemus alustaliiketoiminnasta ja teknologisten ratkaisujen muuttamisessa arvoa tuottavaksi ja tulokselliseksi liiketoiminnaksi.

”Yksi globaaleista megatrendeistä on johtaa ja kehittää liiketoimintaa, innovaatiota sekä palveluita entistä enemmän tietoon ja dataan perustuen. Valitettavan moni yritys menettää kilpailukykyä ja syvällistä ymmärrystä, koska ne eivät hyödynnä olemassa olevaa dataa ja kerää monitahoisesti uutta dataa itsellensä. Tässä on todella suuri arvontuoton mahdollisuus ja menestystekijä, mitä haluamme olla mahdollistamassa”, Luhti toteaa.

Platform of Trustilla on erinomaiset kasvunäkymät mahdollistaessaan esimerkiksi kaupunkien eri toimintojen sekä eri liiketoiminta-alojen datan liikkumisen ja yhteensopivuuden. Vahvistamalla alusta- ja liiketoimintaosaamista yhtiö tavoittelee voimakasta kasvua ja kansainvälistymistä.

”Olemme todella innoissamme saadessamme vetäjän, jolla on ennestään kokemusta alustaliiketoiminnasta. Uskomme, että Toni on juuri oikea henkilö johtamaan Platform of Trustin kansainväliseen menestykseen”, kertoo Suomen Tilaajavastuun toimitusjohtaja Lars Albäck.

Platform of Trust on datan linkitysalusta, joka harmonisoi eri lähteistä tulevan datan yhteisesti käytettävään muotoon mahdollistaen näin dataan perustuvien ekosysteemien syntymisen. Se sai marraskuussa 2018 yhteensä 10 M€ rahoituksen, josta 5 M€ on Business Finlandin kansainvälistymisrahoitusta ja toiset 5 M€ rahoittivat Suomen Tilaajavastuun omistajat ja kiinteistö- ja rakennusalan järjestöt. Alustan kehitys on alkanut kiinteistö- ja rakennusalan tarpeista, mutta sitä voi hyödyntää millä tahansa alalla. Platform of Trust Oy on Suomen Tilaajavastuu Oy:n 100-prosenttisesti omistama oleva tytäryhtiö, johon siirrettään 1.7.2019 alkaen Platform of Trust- ja SignSpace-liiketoiminnot.

Lisätietoja:

Toni Luhti