Katkos liettualaisten yritysten verotietojen päivityksessä

23.7.2021

Liettuan Covid-19 -tilanteesta johtuen veronmaksutiedot puuttuvat tällä hetkellä osalta Luotettava Kumppani Liettua -raporteista.

Luotettava Kumppani Liettua -raporttien veronmaksutietojen lähde Liettuan valtion verotarkastaja Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) ei julkaise liettualaisten yritysten veronmaksutietoja Covid-19 -kriisiin liittyvän maassa vallitsevan kansallisen hätätilan aikana. VMI on ilmoittanut aloittavansa tietojen julkaisun uudelleen hätätilan päätyttyä.

Tilanteesta johtuen veronmaksutiedot puuttuvat tällä hetkellä osalta Luotettava Kumppani Liettua -raporteista, joiden veronmaksutiedot ovat vanhentuneet, tai mikäli yritys on liittynyt palveluun poikkeustilanteen alkamisen jälkeen. Myös loput Liettuaa koskevat veronmaksutiedot tulevat poistumaan heinä-elokuun 2021 aikana, ellei poikkeustilanne ehdi päättyä sitä ennen. Mikäli veronmaksutiedot puuttuvat raportilta, pyydäthän tiedot suoraan yritykseltä Luotettava Kumppani -raportin liitteeksi. Yritys saa itse haettua oman verotodistuksensa VMI:n verkkopalvelusta.

Luotettava Kumppani -raportin veronmaksutietoja ei voida päivittää toimitetun todistuksen perusteella. Päivitämme tiedot jälleen heti, kun poikkeustilanne on ohi, ja tiedot ovat virallisesta lähteestä tarkastettavissa.

Tämä järjestely on voimassa 22.7.2021 lähtien toistaiseksi. Lisätietoja antaa asiakaspalvelumme osoitteessa asiakaspalvelu@vastuugroup.fi.